Thursday, December 31, 2020

 

Asif Kapadia' "Diego Maradona" (2019)

Hiljuti 60-aastasena varalahkunud jalgpalli ikooni portreefilmi teeb eriliseks audentne lähenemine. Kogu materjal on ainulaadsed kaadrid ajast, mil vaesuses sirgunud noor Diego tõmbas selga AJ ja Boca särgid, tuli Euroopasse ning lõi kümnendi jooksul nii Napoli kui Argentiina särgis müütilise legendi, mis kestab igavesti. People's champ w skill like no other.

*****

Mike Flanagan'i "Doctor Sleep" (2019)

Stephen King'i novelli "The Shining" ja sellepõhise Stanley Kubrick'u legendaarse õuduka aastakümneid hiljem toimuv järjefilm. Ohtlik mäng võtta niivõrd võimsa staatusega kultusfilm ning lisada sinna midagi värskendavat. Kiituseks - jänesed šampust ei joo ning siin jäneseid ei näinud. Julge ja müstiline, kuigi pikk. Nice referencid original moviele.

*****

Andre Ovredal'i "Scary Stories To Tell In The Dark" (2019)

Sisu küll klišeellik - noor seltskond leiab pahaendelise raamatu, kardetakse, aga ikkagi avatakse ja loetakse 'loitsu' ning siis hakkab igavesti õudne ja verine tramburai pihta. Aga üllataval kombel siiski toimis. Oli see 68'a setting, kus lugu toimus või lihtsalt janu ehmatava meelelahutuse järgi. Who knows?

***

Alexandre Aja' "Crawl" (2019)

Ütlen ausalt - midagi sellist lavastada on suur töö, mis väärib aplausi. Ja kuigi idee original, pahalased ühed julmemad loomad üldse ja raske on mingil hetkel lõpuni vaatamata jätta, siis kroksid erilist hirmu ei tekitanud. Teostuse osas ka kohati cringe.

**
Gerda Kordemets'a "Mehed" (2019)

Ausalt öeldes on kolmik Prangel-Sukk-Täär muhedad tüübid ja mänginud ka häid osi erinevates filmides, klikk on olemas. Aga konkreetne jant jättis ikka väga külmaks nii loo, naljade kui mehe rolli kujutamises praeguses elupildis. Kurb, kehv.

*

Matt Bettinelli-Olpin & Tyler Gillett'i "Ready or Not" (2019)

Õudukas pakub juba avakaadris sneak-peaki eesootavasse pikka öösse ning raske on mitte jääda põnevil ootama seda teekonda. Omapärane must huumor lisab üllatava touchi, mis kohati hea, kuid ei lase ka filmil tõusta horror klassikasse.

***

John Crowley' "The Goldfinch" (2019)

Iiri režissöör Crowley' varasemad filmid on kiita saanud, kuid see pikk draama on tema parim teos so far! Mitmel ajahetkel toimuv üllatusi ja vapustavaid kaadreid täis film pakub emotsionaalseid lähisuhteid suurepäraste rollide poolt.

****

Andrea Di Stefano' "The Informer" (2019)

See on classic põnevus-action - ehk sul on good guy, bad guys, good cops, bad cops, hot chick, russians (or polish in here), prison, car chase ja lots of shooting. Script pole üllatav, kuid päris hea cast ning kokkuvõttes meeldiv kiiretempoline põnevik.

***

Robert Eggers'i "The Lighthouse" (2019)

Eggers'i juba eelmine "The VVitch" oli lummav ja originaalne sajandite tagune mõistulugu, samad sõnad ka selle horrorliku draama kohta, kus fantastilised Willem Dafoe ja Robert Pattinson loovad audentse ja klaustrofoobse keskkonna, mis poeb naha vahele ja jääb sinna päevadeks.

****

Martin Scorsese' "The Irishman" (2019)

10'le Oscarile kandideerinud ja tühjade pihkudega jäänud ajalooline mafiadraama toob ilmselt viimast korda (koos) ekraanile legendid De Niro, Pacino, Pesci, Keitel jt. Tohutult pikk (3 pool h), äärmiselt stiilne, samas looklev kuid ei kaota huvi ega fookust. Megaproduction ja vinged CGI võtted. No golden statues but a winner nevertheless.

*****

No comments:

Post a Comment